De rol van marketing in B2B (business to business) is veel meer dan het maken van productbrochures en het kopen van advertenties in tijdschriften. Mijn naam is Martin en ik werk als marketingspecialist in B2B, waarin mijn functie bestaat uit het omvormen van bedrijven in een meer klantgerichte onderneming.

Wat je moet weten over Business to Business-marketing kom je allemaal te weten door mijn blog door te nemen en wie weet word je zelfs door de microbe gebeten en wil je graag zelf van start gaan als marketingspecialist? In mijn blogberichten zul je alvast heel wat nuttige informatie vinden dat je aardig op weg kan helpen.

Marketing vertegenwoordigt de stem van de klant

De klantervaring is het belangrijkste bezit van marketing. Dit betekent dat marketing meer moet zijn dan de klassieke en typische B2B-marketingopstelling met betrekking tot de verkoop van producten, Het moet productontwikkeling en dienstverlening omvatten. Marketing houdt meer in dan alleen onderzoek en enquêtes verrichten. Zo kan ik enkel door met mijn klanten te praten hun behoeften, hun angsten en de reden waarom ze iets kopen beter begrijpen. Hiervoor doe ik analyses, test ik bepaalde berichten en analyseer ik een groot aantal zoekwoorden. Eigenlijk kan ik mijn job een beetje omschrijven als kunst. Het vraagt immers heel wat creativiteit om de consument te analyseren op allerlei mogelijke manieren.

Wat vertel ik je nog meer via deze blog?

Zelf heb ik al heel wat projecten afgehandeld en daarover vertel ik graag via deze blog. Zo kun je hier lezen over adverteren op YouTube: onder andere over hoe je Ads toevoegt en je publiek opbouwt. Daarnaast vertrouw ik je ook enkele B2B-strategieën toe en wil je je echt graag gaan bezighouden met business to business-marketing, dan kun je via mijn blog lezen wat je allemaal moet begrijpen als marketeer. Voornamelijk de trends zijn belangrijk om te volgen en geloof me, die veranderen voortdurend! Heel wat online casino’s gebruiken bekende personen voor hun commercials en investeren hier heel wat geld in. Ook daar vertel ik je graag wat meer over! En uiteraard heeft het internet een heel grote impact op B2B marketing. Vandaag kunnen we ons geen leven meer voorstellen zonder internet. Internetmarketing is dan ook iets wat leeft en verwijst naar reclame- en marketinginspanningen die over het internet gebruikt worden om een directe verkoop via elektronische handel te stimuleren. Dit gezegd zijnde, hoop ik je te mogen verrijken met interessante artikelen.