Marketing-trends die B2B Marketeers moeten begrijpen

Het is belangrijk om bewust te zijn van welke marketing-trends populair zijn, iets wat bijna dagelijks verandert en evolueert. Dat maakt mijn beroep niet alleen uitdagend, maar houdt het ook oneindig interessant. De simpele waarheid is dat B2B-marketing steeds moeilijker wordt. De marketing SaaS is letterlijk ontploft. Telkens wanneer een nieuw SaaS-bedrijf (een snel en eenvoudig opgezet bedrijf) op de markt komt, zal het marketinglandschap daar ook de impact van voelen.

Kunstmatige intelligentie en automatisering

Technologie blijft de marketingwereld transformeren, met e-mailautomatisering, gegevensanalyses van hogere kwaliteit en AI-gestuurde oplossingen (bijvoorbeeld – chatbots die het verkoopproces verbeteren). Deze technologieën overbruggen de efficiëntiehiaten en verbeteren de prestaties over de hele linie. Marketingautomatisering kan klanten helpen om het volledige koopproces accurater en efficiënter te beoordelen en te koesteren.

Trends in content-marketing

Op tekst gebaseerde inhoud is nog steeds belangrijk, maar interactieve formaten zoals video zijn de toekomst en het nu. Iets over consumentenmarketing: consumenten vragen om rijkere content, waarbij online video nu al de helft van het totale mobiele verkeer voor zijn rekening neemt.

Inkomende verkopen zijn een formidabele inkomsten genererend component geworden in veel B2B-organisaties. Om te slagen in deze arena, moeten bedrijven echter niet alleen een gezonde pijplijn van hoogwaardige content tot stand brengen, maar moeten ze ook een gezond zoekmachineoptimalisatie (SEO) – raamwerk opbouwen. Het meten van de ROI in content marketing blijft een topuitdaging voor B2B-organisaties die veel investeren in content.

Facebook Ads

Laten we eerlijk zijn, Facebook-advertenties staan ​​vandaag in vuur en vlam. Met belachelijke targetmogelijkheden en zeer betaalbare kosten, kun je de aandacht van elk soort publiek krijgen.

Hoe kan je meegaan in de trends?

Zet niet alles doelloos op. Breng al je inspanningen op het gebied van content terug tot aan het gebruikers pad en zorg ervoor dat je bijhoudt wat er echt toe doet! De impact van online content op het koopgedrag van je klanten is heel moeilijk te negeren. Niet alle inhoud is echter gelijk. Inhoud van hoge kwaliteit is een concurrentievoordeel dat je zeker moet overwegen in je B2B digitale marketingcampagnes. Een uitstekende marketingstrategie vereist de volgende sleutelelementen:

  • Een goed ontworpen en consistent bijgewerkte website die tijdige en foutloze gebruikerservaringen biedt op elk apparaat.
  • Een levendige blog die onderscheid maakt en jouw bedrijf relevant houdt.
  • Goed afgewerkte inhoud zoals e-boeken, onderzoeken/ rapporten en white papers die uw merk autoriteit verlenen.
  • Regelmatig gebruik van rijke inhoudsvideo’s, geluid en afbeeldingen om je verhaal op een frisse, creatieve en impactvolle manier te vertellen.
  • Slimme SEO-implementaties die gezond verkeer naar uw site leiden.