Commercials voor online casino’s

Business to Business-Marketing is een beetje hetzelfde als daten en omdat je op date niet wil afgaan als een gieter, zijn er heel wat marketing-trends die B2B-marketeers moeten begrijpen. Er komt veel inspanning bij kijken, en soms win je en soms niet. Maar als je een echte ondernemer bent die strijdt voor de erkenning van je bedrijf, is er altijd een nieuw hart en een nieuwe geest om te blijven proberen om te winnen. Het aantrekken van klanten eindigt immers nooit. Het is dus geen wonder dat online casino’s er meteen een ton proberen in te brengen door een marketingstunt af te troggelen.

Het gebruik van beroemdheden

Heeft iemand van jullie die dit leest ooit een onlinepokersite omdat een beroemdheid de site had vermeld en er zijn goedkeuring over gaf? Zou de aanwezigheid van Ben Affleck of James Woods je vaker doen pokeren? De onlinegokindustrie heeft pas relatief recent de pijlen gericht op het promoten van beroemdheden, vooral omdat legale gokreclame altijd zeer beperkt is geweest. Wanneer een online casino een beroemdheid gebruikt (en heel veel doen het!), schrijft hij of zij iets over het casino (wat op zich al een gokje is!). Online casino’s betalen er heel veel geld voor. Op zijn minst zouden ze dus moeten krijgen waar ze voor betalen, maar het kan ook allemaal vreselijk misgaan. Toen Billy Connolly in 2003/2004 werd gebruikt om de Nationale Loterij te promoten, nam de verkoop zienderogen af. De advertenties hadden een hoog bereik bij het publiek, maar werden door het merendeel gehaat omdat ze Connolly erg irritant vonden.

Dit alles wijst erop dat een online casino die commercials met beroemdheden wil gebruiken als onderdeel van zijn marketing, het imago en de reputatie van een beroemdheid zorgvuldig moet evalueren. Er moeten stappen ondernomen worden om ervoor te zorgen dat het imago en de reputatie van de beroemdheid overeenkomen met de behoeften van het bedrijf. De verkoop kan immers een duik nemen, vooral dan als de beroemdheid iets doet waardoor ook het imago van het online casino in het gedrang komt. Zo was het alcoholprobleem van Vic Reeves bijvoorbeeld niet erg goed voor de autoverzekeringsmaatschappij die hij promootte! In de meeste situaties zal echter de relatie tussen het bedrijf en de beroemdheid voor beide partijen voordelig zijn. Het bedrijf ontvangt alle voordelen van de beroemdheid en de beroemdheid wordt er rijkelijk voor betaald.

Online casino’s en het gebruik van psychologie

Charlie Sheen, Paris Hilton, Ben Affleck, 50 Cent, Tobey Maguire, Matt Damon, Tiger Woods, Michael Jordan, Demi Moore, Alex Rodriguez en Pamela Anderson zijn slechts enkele van de vele beroemheden die wel van een gokje houden. Door hun aanbevelingen in online casino’s maken de online casino’s gebruik van psychologie. De mate waarin een gokactiviteit positief wordt geassocieerd met andere interesses, mensen en/ of attracties, is door er een beroemdheid aan toe te voegen. Het soort psychologie dat wordt gebruikt, maakt ook gebruik van vertrouwen en verklaart waarom heel wat slotautomaten thema’s hebben die te maken hebben met televisieshows, films, populaire bordspellen, videogames of beroemdheden. Het geeft gokkers het gevoel dat ze iets over het product weten voordat ze het zelfs hebben gespeeld.